duminică, 6 martie 2011

Reclame idioate=Dacia Logan

Stiti reclama la Dacia Avantaj, aia cu mutatul la Ploiesti? 
“Buna, azi il vom cunoaste pe Dan. El a aflat cum sa economiseasca bani in criza. S-a mutat la Ploiesti si conduce zilnic noul lui logan pana la serviciu in bucuresti. Face tot 40 de minute, iar pe chirie plateste jumatate.Numai avantaje.”
Toate bune, frumoase si optimiste, abordam tonul “de criza” care sa intampine cu succes nevoile clientului, etc etc.
Numai ca reclama asta e bullshit cap-coada si tin mortis sa va explic de ce.

Despre Dan

In primul rand, Dan, personajul principal din reclama Dacia, pare a fi un tanar adult corporatist. De ce s-ar muta intr-un oras complet nou, unde sa o ia de la zero cu prietenii, viata sociala, rudele si sa conduca precum apucatul seara de seara?
Dan pierde din vedere ca nu faci 40 de minute de la Ploiesti la Bucuresti decat daca bagi ca migu’ – si asta pentru ca exista trafic urban si in provincie! In toata Romania, milioane de oameni ai muncii se chinuie sa ajunga dimineata la serviciu, descurcandu-se in traficul matinal. Dan, care se crede bucurestean get-beget deci buricul Romaniei, are impresia ca in alte orase, la 9 dimineata bate vantul pe ulite si Loganul sau va depasi vijelios maxim 2-3 carute si un autobuz pana la iesirea din Ploiestiul adoptiv.
Dan omite ca se poate sinucide cu ingenioasa lui solutie, deoarece un drum zilnic Ploiesti-Bucuresti si retur pe cea mai periculoasa sosea din tara ii va creste cu siguranta riscul de accidente. In plus, cand ajunge in Bucuresti da piept cu acelasi trafic de care a fugit mutandu-se in provincie!
Din bunavointa personala si din aerul corporatist pe care il arboreaza in reclama, sa presupunem ca Dan lucreaza la KPMG in Baneasa, asa ca nu trebuie sa mai aiba de-a face cu traficul din Bucuresti cand vine de la Ploiesti. Dincolo de faptul ca e trist ca fiind angajat la o companie de asemenea talie nu reuseste sa se sustina pe timp de criza, de ce l-ar avantaja din punct de vedere financiar mutatul la Ploiesti?

Drumurile prin Bucuresti

Asadar, Dan face 40 de minute pana la munca in Bucuresti (ca MIGu’, repet) si nu mai suporta traficul. Dincolo de mesajul ca Dan e un om slab, cu reduse capacitati de adaptare (implicit si publicul tinta al Loganului ar da dovada de lasitate si capacitate de eschivare), ne putem gandi ca acele 40 de minute s-ar traduce prin maxim 10 km pana la munca, deci cam 30 km in total in decursul unei zile prin Bucuresti.
Consumul la Logan se invarte pe la 10 in oras, 6 in afara (yeah, right!). Deci Dan consuma in Bucuresti 3,33 litri de benzina pe zi, adica aproximativ 100 de litri de benzina lunar, pe care plateste 500 de lei.
Pana una alta, ma intreb de ce Dan nu s-ar muta mai aproape de job in loc sa se transforme in navetist.

Despre drumul zilnic Ploiesti-Bucuresti si retur

Daca se muta la Ploiesti, Google Maps ne sare in ajutor. Harta arata 60 km pana in Bucuresti, iar Google iti estimeaza si durata si costul calatoriei: 1 ora si 5 minute si 27 lei per drum.
Deci nu numai ca Dacia instiga la depasirea vitezei legale, te mai si minte cu relaxare!
Sa zicem ca, mutandu-te la Ploiesti, ti-ai omorat orice dram de viata sociala si nu mai faci alte drumuri decat casa – serviciu fir intins. 60 km per drum = 120 km pe zi. La un consum extraurban iti ies 7.2 litri de benzina zilnic, adica 216 litri de benzina lunar!
Deci asa:
  • Bucuresti: 3.33 litri de benzina pe zi, 100 litri lunar, 500 lei cheltuiti pe combustibil.
  • Ploiesti (cu conditia sa lucrezi in buza Bucurestiului si sa nu faci alte drumuri) – 7.2 litri de benzina zilnic, 216 litri lunar si 1080 lei cheltuiti pe combustibil.
Astea sunt niste calcule la indemana oricarui benzinar sau taximetrist, nu doar cifre pe care Dan, un broker cu reputatie si cu o cariera solida la KPMG Baneasa, le poate invarti pe degete.

Despre chirii in ambele orase

Bun, cheltui mai mult pe benzina dar recuperezi prin chiria mai mica, nu? Ai 580 de lei pe care ii dai in plus pe luna, alaturi de doua ore pe care le pierzi pe drum pe unul din cele mai periculoase drumuri din Romania.
Ei bine, la o verificare simpla pe internet, afli ca in Ploiesti chiriile nu sunt atat de mici precum ar crede bucuresteanul Dan.
  • In Ploiesti platesti incepand cu 150 de euro lunar pe un apartament de 2 camere . (sursa)
  • In Baneasa, zona premium din punct de vedere imobiliar, chiriile pleaca de la 250 de euro. (sursa)
Fiind chibzuit, imi imaginez ca Dan ar opta pentru un apartement decent la un cost cat mai mic, deci se uita la chiriile de 150 de euro in Ploiesti si 250 euro in Bucuresti. Diferenta e de 100 de euro. Hai 200 cu cea mai mare generozitate, daca vrei sa compari un apartament curat intr-o zona premium la doi pasi de job cu o maghernita intr-o mahala dosita a Ploiestiului.

Sa recapitulam

La o trecere in revista, solutia propusa de Dacia Avantaj consta in:
  • doua ore pe drum dus-intors,
  • 120 km pe zi (nici n-am luat in calcul uzura masinii, reviziile mai dese, cafelele cumparate pe drum, ce faci cand ninge rau),
  • desfiintarea oricarei urme de viata sociala,
  • expunerea la riscurile navetei
  • toate astea pentru o economie de -40 si MAXIM +60 de euro pe luna (atentie, doar in conditii ideale, daca Dan alege cel mai ieftin apartament din Ploiesti si lucreaza in buza lu’ DN1 – talk about a wide audience!).
In toata treaba asta, exista mari sanse ca Dan sa vina cu bani de acasa. Pe langa astea se adauga, vorba lui Mastercard, senzatia de a conduce zilnic un Logan, senzatie care e de nepretuit.
Eu am impresia cateodata ca cei ce fac reclame iau clientul de fraier, de dragul consumului de bugete. No offence Grafitti BBDO, imi sunteti simpatici si am tot respectul pentru creativii din industrie, dar hai sa nu jignim inteligenta potentialului sofer de Logan.
Sau putem sa o jignim, dar eu nu sunt in target pentru ca am apucat sa fac aceste simple rationamente?

Niciun comentariu:

A apărut o eroare în acest obiect gadget