vineri, 14 august 2009

Interviu cu Vivi Rachita

Articol preluat din saptamanalul ALPHEL:

Vivi e principalul vinovat pentru faptul că Petrolul există. Fără el, fără încăpăţânarea lui, fără dorinţa lui de a face o echipă iubită şi respectată la Ploieşti, formaþia nu s-ar fi înscris în campionat. Petrolul nu mai este al lui Luca şi Bercea, dar nu este nici al Ploieştiului, la ora asta. Petrolul Ploieşti e un caz rar de echipă dusă înainte doar de dorinţa oamenilor care înconjoară acest proiect. Cu bani şi organigramă doar pe hârtie, jucători aduşi gratuit şi condiţii de pregătire care se schimbă de la o zi la alta, în funcţie de mila sponsorilor, Petrolul e departe de demnitatea pe care o presupune numele clubului. Mâine, pe “Ilie Oană”, Vivi trebuie să confirme că, în ciuda greutăţilor, atunci când îţi doreşti cu adevărat ceva, poţi. Chiar dacă, judecând după rezultatele din perioada de pregătire, mulţi cred că Petrolul trebuie mai degrabă să încerce să se salveze de la retrogradare anul acesta. Vivi e de altă părere!

Nu faci trei puncte în primele patru etape, cu echipa asta!
Asta îşi doresc mulţi. Vreau să le transmit că, chiar dacă mi-aş fi dorit mult mai mult, sunt mulţumit de lotul pe care îl am la dispoziţie. E-adevărat, nu am putut da ”una de-un leu” pe nici un fotbalist, dar poate că e mai bine aşa, pentru că, legat de caracter, bag mâna în foc pentru băieţii pe care îi am acum în vestiar. Facem cel puţin şase puncte în primele trei etape. Spun doar şase pentru că la Snagov ştim cu toţii că terenul e înclinat în favoarea gazdelor, iar arbitrajele sunt, de cele mai multe ori, penale.
Cum spunea şi Magiun, anul trecut, ”la Snagov, e japcă”. Sper să nu ni se întâmple şi nouă asta.

Cam leşinaţi jucătorii, în pregătiri!
Trebuie să înţeleagă toată lumea un lucru. Eu am un program de pregătire bine structurat. Nu pregătesc jocurile amicale ca să obţin rezultate. Antrenorii care fac asta ating cu echipele lor vârful de formă în etapa a treia, de unde începe căderea pe care apoi aceiaşi antrenori nu şi-o pot explica. Noi am avut meciuri amicale după zile cu câte două antrenamente fizice tari, la finalul cărora jucătorii vărsau sau leşinau. E normal ca a doua zi să joace prost, dar nu asta e important la meciurile de pregătire. Nu-mi place să vorbesc prea mult despre asta, pentru că rezultatele acestei perioade le veţi vedea pe teren. Şi le vor vedea şi jucătorii, atunci când, spre deosebire de adversarii lor, vor putea alerga în minutul 90. A venit la FC Ploieşti, după mine, un antrenor care a făcut o pregătire atât de tare, încât jucătorii nu puteau sta în ghete după primele zece minute de joc.

Petrolul - Săgeata Stejaru! Cum sună?
Prost, cum să sune! Petrolul - Steaua, Petrolul - Dinamo, Petrolul - Craiova, astea sună bine. Dar trebuie să plecăm de la Petrolul - Săgeata Stejaru, ca să ajungem sus! Şi vom ajunge, sunt sigur, pentru că, după ce se vor lămuri că la acest club nu se mai mimează performanţa, vor veni şi oameni cu bani, care să investească aici. Petrolul e un nume în fotbalul românesc, n-ai văzut că scrie pe tricourile noastre, 85! Suntem vechi, domnule, vorba lui Caragiale!

Dar nu tradiţia joacă în teren!
Azi am în lot numai caractere! Acum două luni, când aveam alţi jucători în pregătiri, cineva m-a sunat după un antrenament să vin să-mi văd jucătorii la restaurant, cum o rupeau pe vin negru cu cola.
Aşa se explică şi lipsa de rezultate de până acum. Nici unul dintre cei pe care i-am găsit la acea masă nu mai este acum la Petrolul. Am nevoie de jucători cărora să le fie ruşine să iasă pe stradă după un joc slab. Şi ploieştenii vor vedea că, chiar dacă nu avem valoare de Champions League, niciodată jucătorii mei nu vor sări coarda la meciuri! Asta cred că vor oamenii să vadă! Dorinţă! Iar la capitolul ăsta stăm bine. Cu banii stăm mai rău, dar avem semnale că problemele se vor rezolva!

Semne divine, ce fel de semne?
Bune şi-astea, la un moment dat! Nu, din păcate, situaţia asta a clubului, pe care îl conducem noi, municipalitatea, dar încă nu ne aparţine, lasă foarte puţine portiţe pentru finanţarea din bani publici. îţi ştiu teoria, că unii au vrut să ne aducă în acest punct mort. Au mai fost găsite câteva variante, unele au picat, altele sunt încă în lucru, sper să rezolvăm ceva săptămâna viitoare. Banii sunt foarte importanţi în fotbal. Fără, ei, nu se poate face performanţă. Dar acum, nici eu şi nici jucătorii mei nu ne gândim la bani, ci la primele trei puncte, pe care trebuie să le luăm în meciul cu Săgeata Stejaru!

Dragoş Pătraru

Niciun comentariu:

free counters